Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Nyheder

Nyheder   32/144

Københavns Kommune er gået i drift med Schultz Fasit

Københavns Kommune er gået i drift med Schultz Fasit

8. dec. 2016

Danmarks største kommune er gået i drift med jobcenterløsningen Schultz Fasit. "Vi er meget tilfredse her tre uger efter idriftsættelsen. Skulle vi have gjort noget anderledes, er det i detaljen," siger direktør i Københavns Kommune Jacob Eberholst om implementeringsforløbet.

Det er otte måneder siden, at der kom blæk på kontrakten, og for tre uger siden kunne Københavns Kommune tage deres nye jobcenterløsning Schultz Fasit i brug.

"Vi er meget tilfredse her tre uger efter idriftsættelsen," fortæller Jacob Eberholst, direktør i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune: "Særligt med øje for, at cirka 2.500 slutbrugere alle har gennemført undervisning inden for en enkelt uge, og at vi ikke har lukket forretningen helt ned på noget tidspunkt."

"Skulle vi have gjort noget anderledes, er det i detaljen. Vi har fulgt vores implementeringsplan og deler gerne vores erfaringer med andre kommuner."

Tæt dialog mellem Københavns Kommune og Schultz
Københavns Kommune er Danmarks største med over en halv million borgere. Det har gjort det til en kompleks implementeringsproces, som løbende er blevet eksternt revideret for at kvalitetssikre forløbet.

Under implementeringen har Schultz og Københavns Kommune haft et unikt samarbejde, hvor flere af Københavns Kommunes medarbejdere har haft deres daglige gang hos Schultz i Valby, fx systemejere, superbrugere, intern support og fagkoordinatorer. Det har betydet, at der har været en tæt dialog mellem Københavns Kommune og Schultz:

"Samarbejdet med Schultz er gået rigtigt godt. Vi har hurtigt fået rettet de eventuelle misforståelser og problemer, der er opstået undervejs, fordi vi har haft vores folk siddende hos Schultz i Valby, og fordi Schultz har været til stede hos os både centralt og i driften," forklarer Jacob Eberholst.

Endnu bedre service til borgerne
Københavns Kommunes krav til en jobcenterløsning er langt hen ad vejen blevet opfyldt med Schultz Fasits standardapplikationer. Men samarbejdet mellem Schultz og Københavns Kommune har også ført til nye funktioner, som de mere end 30 andre kommuner, der bruger Schultz Fasit, nu også kan få glæde af.

"Vi er stolte over at levere et produkt, der i så høj grad lever op til de komplekse krav, som en kommune af Københavns størrelse har, samtidig med at vi i samarbejde med Københavns Kommune har løftet løsningen med nye funktioner," fortæller Simon Svarrer, adm. direktør i Schultz: "Og så er vi naturligvis stolte over at kunne levere løsningen til tiden."

Jacob Eberholst har da også klare forventninger til den nye jobcenterløsning:

"Vi forventer i Københavns Kommune, at Schultz Fasit vil være med til at effektivisere vores arbejdsgange, har en højere oppetid og samtidig medvirker til at minimere fejl. Vi forventer naturligvis, at vi derigennem vil kunne give borgerne i Københavns Kommune en endnu bedre service."

Intuitivt og hurtigt
Medarbejderne er naturligvis allerede i fuld gang med at bruge det nye fagsystem og i færd med at lære det at kende. Allerede nu bemærker flere medarbejdere, at Schultz Fasit er meget intuitivt, logisk opbygget og hurtigt. Det kræver ganske enkelt færre klik. Medarbejderne fremhæver også dashboardet i Schultz Fasit, som betyder, at man har overskueligt overblik over opgaver og sager, ligesom det er en stor fordel, at man kan have mange faner åbne samtidig i Schultz Fasit.

Læs mere om Schultz Fasit.