Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Nyheder

Nyheder   5/136

Schultz har taget temperaturen på kundetilfredsheden

Schultz har taget temperaturen på kundetilfredsheden

26. sep. 2017

"Der er mange smarte funktioner, som letter ens dagligdag." Sådan lød et svar fra en bruger, da Schultz i juni tog temperaturen på tilfredsheden med fagsystemet Schultz Fasit. Bliv klogere på resultaterne og de indsatsområder, Schultz har identificeret.

I juni gennemførte Schultz en række tilfredshedsundersøgelser. En af dem gik i detaljen med jobcenterløsningen Schultz Fasit.

Tilfredshed med Schultz Fasit
Blandt brugerne af Schultz Fasit er der generelt en høj tilfredshed at spore.

  • 78% er meget tilfredse eller tilfredse med Schultz som leverandør baseret på deres erfaringer med Schultz Fasit.
  • 80% mener, at Schultz Fasit er nemt at lære at bruge.
  • 72% mener, at Schultz Fasit er let at navigere i.
Undersøgelsen røber desuden, at særligt systemansvarlige føler sig inddraget i produktudviklingen af Schultz Fasit, mens superbrugerne er særligt tilfredse med information om ny funktionalitet, når der 4-6 gange om året lanceres en ny version af jobcenterløsningen. Til gengæld føler almindelige brugere sig i mindre grad informeret om nye funktioner, ligesom ledere udtrykker behov for endnu flere ledelsesværktøjer i Schultz Fasit.

Det er dog særligt fagsystemets brugervenlighed, som respondenterne fremhæver. "Fasit er meget nemt og brugervenligt", lyder det fra en respondent, mens en anden mener, at Schultz Fasit er "den mest intuitive, udviklingsvenlige og stabile jobcenterløsning hidtil."

"Det har været fantastisk at opleve de mange positive tilkendegivelser," fortæller Michael Knudsen, direktør for Kunder og Marked i Schultz: "Det vigtigste er dog, at vi bruger undersøgelsen som springbræt til at blive endnu bedre."

Fra servicetjek til dialogmøder - nye tiltag i Schultz
I løbet af efteråret vil jobcenterledere og Brugerforum-medlemmer blive inviteret til fælles dialogmøder, hvor der vil være mulighed for i fællesskab at drøfte, hvordan Schultz Fasit både på kort og langt sigt kan skabe mest mulig værdi for medarbejderne i jobcentret. Deltagerne får bl.a. mulighed for at give input til udviklingsplanen for Schultz Fasit, så den afspejler jobcentrenes forventninger til bl.a. brugervenlighed og understøttelse af arbejdsgange. Ambitionen er, at Schultz Fasit hele tiden videreudvikles, så det skaber størst mulig værdi for jobcentrene.

Schultz har desuden øget fokus på at udvikle ledelsesværktøjer. Med brug af kunstig intelligens har Schultz bl.a. udviklet Schultz Budgetstyring, der er et intelligent værktøj til at forudsige jobcentrets forbrug i forbindelse med aktivering af borgere og dermed sikre en bedre budgetstyring. Et andet intelligent værktøj, der netop er blevet udviklet, er Schultz Kategorisering af langtidsledige, som giver mulighed for at skabe en mere proaktiv indsats over for den gruppe ledige borgere, der har størst risiko for at blive langtidsledige.

Schultz er ligeledes begyndt at yde konsulentbistand i form af servicetjeks. De skal være med til at afdække, om Schultz Fasit kan udnyttes bedre og bredere i det enkelte jobcenter i forhold til at indfri jobcentrets mål for beskæftigelsesindsatsen.

Endelig tager Schultz hul på et helt nyt arrangement 1.-2. februar 2018, hvor jobcenterledelserne vil blive inviteret til et inspirerende døgn med fagligt fokus, strategisk sigte og vigtige indspark til fremtidens beskæftigelsesindsats. Ambitionen er at skabe et forum, der hæver barren for den intelligente beskæftigelsesindsats, og som kaster nye perspektiver på den strategiske dagsorden i kommunerne.

Kundernes feedback er vigtig
"Vi arbejder naturligvis hele tiden på fortsat at opretholde en høj driftsstabilitet, reducere systemfejl, optimere brugervenligheden og understøtte sagsgangene med Schultz Fasit," forklarer Michael Knudsen.

"Der skal lyde en stor tak til alle, der har taget sig tid til at deltage i brugerundersøgelserne og gjort os klogere på, hvordan vi kan blive en bedre leverandør. Den feedback er uvurderlig."

Hold dig opdateret om nye funktioner i Fasit
Brugerundersøgelsen viste, at superbrugere er mest tilfredse med information om ny funktionalitet, mens slutbrugere i mindre grad føler sig informeret.

Vidste du, at du som bruger af Schultz Fasit kan tilmelde dig nyhedsbrevet Fasit Brugernyt, der fortæller om de seneste nyheder i Fasit, hver gang en ny version af Fasit lanceres?

Læs mere, og tilmeld dig Fasit Brugernyt.