Informationsportaler, fagsystemer og it-løsninger

  

Nyheder

Nyheder   2/140

3 skarpe til Schultz’ nye direktører

3 skarpe til Schultz’ nye direktører

23. mar. 2018

I 2017 fik Schultz fornøjelsen af to nye direktører. Den ene er ansvarlig for, at Schultz leverer til tiden og i aftalt kvalitet, mens den anden er en gammel Schultz’er, der er vendt hjem – nu som direktør for Schultz’ lovinformationsforretning.

I efteråret tiltrådte to nye direktører i Schultz, nemlig Carsten Møller Jensen, direktør for Kundeleverance og -support, og Eskil Thygesen, direktør for Viden og Indhold i Schultz. De har begge en skarp profil og stærke ambitioner på Schultz’ vegne. Men hvad ser de som deres vigtigste opgave? Og hvilke ambitioner har de for Schultz? Vi har stillet de to nye direktører 3 skarpe.

1. Hvad var det, der gjorde stillingen som direktør i Schultz interessant for dig?

Eskil:

Det tiltrak mig at blive en del af en spændende virksomhed, der spænder over dyb faglig viden inden for en lang række områder samt markedets bedste tekniske kompetencer inden for udvikling og drift af moderne, forretningskritiske IT-løsninger. Schultz er en mellemstor virksomhed med et stort potentiale og en ambitiøs ledelse og bestyrelse. Udvikling og innovation er en stor del af Schultz’ DNA, og at være med til at udvikle Schultz’ forretningsområder ser jeg som en stor, attraktiv og spændende opgave.

Carsten:

For mig var det først og fremmest det faktum, at Schultz i disse år gennemlever en enorm og meget spændende transformation. Schultz er i dag meget mere end en leverandør af juridisk lovinformation. Vi er en IT-virksomhed, der med afsæt i vores kompetencer inden for lovgivning, agil IT-udvikling og Microsoft-teknologier løbende arbejder på at gøre virksomheden bredere og tilføre mere værdi til kunderne. Seneste eksempel er vores satsning på kunstig intelligens på beskæftigelsesområdet.

Jeg motiveres af forandringer og udvikling, og at kunne være med til at føre denne forandring succesfuldt ud i livet kunne jeg simpelthen ikke sige nej til. Her tænker jeg både på mulighederne for at være med til at præge, at kunderne tager godt imod vores nye løsninger og leverancer, men så sandelig også at være med til at skabe følgeskab og frigøre det store potentiale blandt Schultz’ mange dygtige medarbejdere.

2. Hvad ser du som din vigtigste opgave i Schultz?

Eskil:

At være tæt på kunderne er meget vigtigt for mig. Schultz har både private og offentlige kunder, og deres behov udvikler sig hele tiden – og nok hurtigere end nogensinde før. Nye teknologiske muligheder som fx robot-automatisering, chatbots, kunstig intelligens og big data giver vores kunder helt nye muligheder, men stiller også krav til Schultz som leverandør. Vi skal konstant være på forkant med kundernes behov og kunne stille nye produkter og services baseret på de nye teknologier til rådighed for vores kunder.

Carsten:

Min vigtigste opgave bliver at sikre, at vi leverer, hvad vi har solgt til kunderne, og at vi gør det på en måde, hvor kunderne udtrykker høj kundetilfredshed og har lyst til at indgå i et endnu dybere og mere omfattende samarbejde med os. Vi skal stå som det sikre valg, som leverer høj kvalitet til tiden.

3. Hvad er dine ambitioner for Schultz?

Eskil:

Min ambition er at udvikle Schultz’ faglige viden, men også at få den ud over kanten til vores kunder på flere måder end i dag. Det kunne fx være i form af konsulentydelser, kursus- og læringstilbud og nye digitale løsninger. Jeg ser det også som en vigtig opgave, at vi også i fremtiden kombinerer Schultz’ faglige viden med de nye teknologiske muligheder. Der er ikke mange IT-virksomheder, der har den faglige domæneviden, som Schultz besidder, og det giver os et forspring i forhold til at møde kundernes behov med nye spændende løsninger på et fagligt højt niveau.

Carsten:

For mit vedkommende bliver det at fastlægge en strategi for IT-projektforretningen og efterfølgende eksekvere strategien og realisere det potentiale, der ligger i at lave IT-projekter inden for de områder, hvor vi har en særlig styrke. Naturligvis først og fremmest IT-løsninger, som indeholder et væsentligt omfang af lovinformation – enten som databaseløsninger, hvor juridisk information opbevares, klassificeres, beskrives og efterfølgende fremsøges, eller med procesunderstøttende løsninger og selvbetjeningsløsninger, der IT-understøtter lovregulerede processer.

Det er også min ambition, at vi ses som det sikre valg i markedet. Altså dem, der leverer kvalitets-IT til tiden, og dem, som forstår kundens domæneviden og er gode at samarbejde med. Vi er langt på dette område, og mange kunder udtrykker stor tilfredshed med vores leverancer og samarbejde med os. Men alle kan blive bedre, og det kan vi naturligvis også.



Carsten Møller Jensen er direktør for Kundeleverance og support i Schultz. Han har i de seneste ti år haft ledelsesposter både i den offentlige sektor som vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen og i den private sektor hos Accenture og KMD.

Eskil Thygesen er direktør for Viden og Indhold i Schultz. Han har tidligere været ansvarlig for Schultz’ lovinformationsforretning samt salgsdirektør i Schultz. Eskil har senest haft ledelsesstillinger i Formpipe og KMD.