Problembaseret undervisning er ikke kun en gevinst for elevernes læring, men også en strategi, der understøtter intentionerne i Folkeskoleaftalen, hvor praksisfaglighed og erhvervsrettede kompetencer er blevet prioriteret højere. På denne Faglig Fredag får du indsigt i, hvordan du som lærer og leder kan få praksisfaglighed og problembaserede tilgange til at blomstre.
Indhold
Hvordan kan vi gøre praksisfaglig undervisning mere levende og relevant for eleverne? Dette webinar sætter fokus på, hvordan problembaseret didaktik kan anvendes til at styrke elevernes læring og engagement i undervisningen. Du får indblik i konkrete metoder og didaktiske værktøjer, der gør det muligt at skabe undervisningsforløb, hvor eleverne arbejder med virkelighedsnære problemstillinger, løser opgaver i samarbejde og bringer deres egne idéer i spil.
Målgruppe
Webinaret er målrettet lærere, pædagoger, vejledere, konsulenter, ledere og skolechefer.
Udbytte
Du vil få en dybere forståelse af hvordan du kan arbejde med praksisfaglighed gennem problembaseret undervisning. Du får idéer til, hvordan du bl.a. kan styrke elevernes medbestemmelse i undervisningen og skabe engagerende og virkelighedsnære læringsforløb.

Om underviseren: Louise Frederiksen
Louise Frederiksen er pædagogisk konsulent i Dafolo. Hun belyser også ledelsens rolle i at skabe rammer og kultur for, at praksisfaglig undervisning og problembaserede tilgange kan blomstre. Louise underviser også i praksisfaglighed på læringsplatformen Schultz Campus Skole, der indeholder faglige online kurser til kompetenceudvikling og efteruddannelse af lærere, ledere og skolepædagoger.
Følg med i Faglig Fredag
Faglig Fredag er altid live, altid gratis og varer aldrig mere end en time.

Kontakt os
Mette Marie Callesen
Chefredaktør
+45 41 95 47 94
mmc@schultz.dk