Vejledning om ret og pligt er en vigtig, men ofte svær og tidskrævende del af borgerens første møde med kommunen. Med Schultz Selvbetjent vejledning bliver borgeren vejledt om rettigheder og pligter allerede inden første samtale via korte, letforståelige film. Det skaber en ensrettet vejledning og gør det nemmere at skabe en positiv relation til borgeren.
Øg borgerens tilfredshed
Skab et pædagogisk læringsrum med letforståelige film, som borger kan se i trygge omgivelser
Dokumentér vejledningen
Se, hvilke borgere der har gennemført vejledning, og hvad resultatet er
Styrk kvaliteten af samtalen
Frigør tid til relationsdannelse og reel jobformidling i samtalen

Sådan virker Selvbetjent vejledning
- Den ledige borger modtager automatisk et link til vejledningen via e-Boks og kan se - og gense - filmene i trygge omgivelser.
- Indbyggede spørgsmål giver indblik i evt. forståelsesproblemer, hvilket skaber et godt udgangspunkt for en konstruktiv samtale med borgeren.
- Via integration til jobcentrets fagsystem er det nemt at se, hvilke borgere der har gennemført vejledning, og hvad resultatet er.
